Welk landschap zie je voor je?
Welke held zie je aan de horizon verschijnen?
#Orkestprogrammering #Epic
Happy Platform
Welke kleuren heeft deze game?
Hoe beweegt je character?
#2D #EntertainmentGame
Music Demo Environment: Groovy
Een goed voorbeeld van hoe ik de muziek adaptief kan maken,
met ontwikkeling door de gameplay heen en subtiele variaties om het fris te houden.
Het ziet eruit als een game, alleen moet je je eigen fantasie gebruiken.
Je loopt door verschillende ruimtes die staan voor verschillende gebeurtenissen in je game.
Zo kun je horen hoe het klinkt als je in een gevecht belandt, hoe je vervolgens in paniek raakt, of juist op zoek gaat om je Damage te 'healen'.
Allemaal door van de Battle Ground naar de Panic Zone te lopen of juist naar Recovery Park.
Bekijk de play-through:
Wil je het zelf spelen? Download voor Mac hier
en voor Windows hier.
Global Game Jam 2020: NecroMADNESS
Tijdens de Global Game Jam 2020 heb ik in 2 uur voor de mobile Goth/ Horror/ Slayer game van Milan Lefferts een track gemaakt.
Speel de game hier!
GGJ19: Soft Dock
De designers vroegen me om het gevoel van verlatenheid van
in je eentje door de ruimte reizen in muziek te vangen,
de hoop bij het naderen van elkaar en de teleurstelling bij het elkaar missen.
Adaptive gemaakt met behulp van Fmod.
Uiteindelijk bleek het spel een hoger tempo te krijgen dan initieel gedacht,
daar zouden we nog op moeten aanpassen, maar zoals dat gaat bij Gam Jams...
De vraag: een kort niet-adaptief muziekje in een loop, met de jaren '80 8-bit feel,
waar het gevecht en de opwinding voelbaar worden.
Dat heb ik dan weer naar mijn hand gezet, in de lijn van mijn strijkkwartetten,
met de mix van powerfunk, heavy metal-invloeden en hiphop.
Helaas lukte het de programmeur niet om de muziek binnen de 48 uur te integreren.
Terwijl ik voor hem deze mooie intro vol heimwee maakte.
GGJ19: Far From Home
Ook dit spel speelt zich in de ruimte af, en materiaal dat ik voor SoftDock kon ik deels hierbij hergebruiken.
Muziek is minder wendbaar dan bij Soft Dock, maar wel een duidelijke feedback met hoe goed of hoe slecht het met je gaat in het spel.
Speel hem hier!